Reklamy są nieodłącznym elementem naszego życia. Dla wielu konsumentów stanowią bodziec do zakupu, natomiast dla innych są natarczywą formą zwracania uwagi konsumenta. Jedno jest pewne, dobra reklama powinna mieć właściwy przekaz, a także odpowiednio wpływać na emocje kupującego. A co poza elementami graficznymi, ciekawym pomysłem i wiarygodnością na ekranie wpływa na sukces? Odpowiedź jest niezwykle prosta! Tło muzyczne, które dopełnia całość. Dlatego postanowiłem zebrać w tym artykule kilka utworów, które według mnie świetnie pasują do reklamowanych produktów i dzięki którym zapamiętam poniższe kampanie promocyjne na dłużej.
Reklama Żywiec (2015r.) Alt-J – „Left Hand Free”
Na pierwszy ogień idzie piosenka zespołu Alt-J zaprezentowana w 2015 roku, w kampanii Grupy Żywiec. „Left Hand Free” posiada na tyle charakterystyczny refren, aby wpasować do reklam związanych z imprezami i alkoholem, który uznaje się za element udanej domówki. Nie dziwi też fakt, że wykorzystano wspomnianą piosenkę do promocji Opener Festival w tym samym roku. Ta piosenka wpisuje się idealnie w charakter tego wydarzenia.
Reklama Lech Premium (2019r.) Foals – „My Number”
Dział odpowiedzialny za reklamy w Lechu nie odstaje od konkurencji z Żywca. Ich tegorocznego spotu nie sposób zapomnieć, ze względu na przebój brytyjskiej grupy Foals. Dlatego też, od teraz słysząc „My Number”, pierwszym skojarzeniem w mojej głowie jest zimne piwo w zielonej butelce.
Reklama Surf (2019r.) Ella Eyre – „Deeper”
Tym razem produkty do prania. W jaki sposób pokazać, że pranie nie musi być jedynie męczącym obowiązkiem? Twórcy reklamy Surf wpadli na pomysł, aby wykorzystać wizerunek kobiety, której świat po użyciu produktu nabiera kolorów, a ona sama zaczyna z tego powodu tańczyć. Pomysł wydaje się trywialny, jednak utwór „Deeper” sprawia, że noga nie tylko podczas prania wyrywa się do tańca.
Audi A3 (2013r.) Daft Punk – „Harder Better Faster Stronger”
Niemiecka marka samochodów w swojej kampanii reklamowej postawiła na bardzo popularny numer duetu Daft Punk. Zarówno klimat piosenki, jak i spot dobrze komponują się z nowoczesnością, wydajnością i abstrakcją, które da się odczuć po obejrzeniu tego klipu. „Harder Better Faster Stronger” to utwór często wykorzystywany w popkulturze. Pojawił się między innymi w serialu „Queer as Folk” oraz filmie „Interstella 5555”.
Kinder Bueno (2011r.) Selah Sue – „This World”
Gdyby udało się przeprowadzić sondę na temat znajomości piosenkarki z Belgii, to większość udzielonych odpowiedzi dotyczyłaby reklamy popularnych słodyczy marki Kinder. Przede wszystkim za sprawą popularnośći filmów o wampirach (saga Zmierzch) oraz interesującego singla debiutującej wokalistki, Polacy polubili reklamę i podążając za hasłem reklamowym „pozwolili się uwieść”.
Nikon (2012r.) Radical Face – „Welcome Home”
Istnieją spoty reklamowe, które są na tyle kultowe, że ich ścieżka dźwiękowa kojarzy się bezpośrednio z marką. Doskonałym przykładem tej teorii jest na przykład kampania firmy Nikon i piosenka „Welcome Home”. To zadziwiające, że mimo upływu 7 lat ta produkcja wciąż jest żywa w mojej pamięci. Oby więcej tego typu reklam gościło na co dzień w otaczających nas mediach. Sprawi, to że oglądanie ich w trakcie emisji np. ulubionego serialu stanie się przyjemniejsze.
2 komentarze
a.purgal · 27 maja, 2020 o 7:58 am
Wykorzystywanie popularnych kawałków to niezły chwyt reklamowy:)) foals uwielbiam ( żałuję że nie widziałam ich jeszcze na żywo)ale do kupienia Lecha nawet oni mnie nie przekonają 🙈
Prostota kluczem do sukcesu - Alt-J "Relaxer" - altermusic.pl · 29 listopada, 2019 o 1:50 pm
[…] się singli, jak np. “Left Hand Free”, o którym miałem okazję pisać w artykule o muzyce z reklam. Po dwóch w miarę podobnych do siebie materiałach nadszedł czas na coś nowego. I tak oto w […]