Reklamy są nieodłącznym elementem naszego życia. Dla wielu konsumentów stanowią bodziec do zakupu, dla innych są natarczywą formą zwracania uwagi. Jedno jest pewne, dobra reklama powinna mieć właściwy przekaz, a także odpowiednio wpływać na emocje kupującego. A co poza elementami graficznymi, ciekawym pomysłem i wiarygodnością na ekranie wpływa na sukces? Odpowiedź jest prosta! Tło muzyczne, dopełniające całość. Dlatego postanowiłem zebrać w tym artykule kilka utworów, które według mnie świetnie pasują do reklamowanych produktów i dzięki którym zapamiętam poniższe kampanie promocyjne na dłużej.

Reklama Żywiec (2015r.) Alt-J – „Left Hand Free”

Na pierwszy ogień idzie piosenka zespołu Alt-J zaprezentowana w 2015 roku, w kampanii Grupy Żywiec. „Left Hand Free” głównie za sprawą refrenu bardzo dobrze pasuje do reklam związanych z imprezami i alkoholem, który uznaje się za element udanej domówki. Nie dziwi też fakt, że wykorzystano wspomnianą piosenkę do promocji Opener Festival w tym samym roku. Ta piosenka wpisuje się idealnie w charakter tego wydarzenia.

Reklama Lech Premium (2019r.) Foals – „My Number”

Dział odpowiedzialny za reklamy w Lechu nie odstaje od konkurencji z Żywca. Ich tegorocznego spotu nie sposób zapomnieć, a wszystko za sprawą przeboju brytyjskiej grupy Foals. Dlatego też, od teraz słysząc „My Number”, pierwszym skojarzeniem w mojej głowie jest zimne piwo w zielonej butelce.

Reklama Surf (2019r.) Ella Eyre – „Deeper”

Tym razem produkty do prania. W jaki sposób pokazać, że pranie nie musi być jedynie męczącym obowiązkiem? Twórcy reklamy Surf wpadli na pomysł, aby wykorzystać wizerunek kobiety, której świat po użyciu produktu nabiera kolorów, a ona sama zaczyna z tego powodu tańczyć. Pomysł wydaje się trywialny, jednak utwór „Deeper” sprawia, że noga nie tylko podczas prania wyrywa się do tańca.

Audi A3 (2013r.) Daft Punk – „Harder Better Faster Stronger”

Niemiecka marka samochodów w swojej kampanii reklamowej postawiła na bardzo popularny numer duetu Daft Punk. Zarówno klimat piosenki, jak i spot dobrze komponują się z nowoczesnością, wydajnością i abstrakcją, które da się odczuć po obejrzeniu tego klipu. „Harder Better Faster Stronger” to utwór często wykorzystywany w popkulturze. Pojawił się między innymi w serialu „Queer as Folk” oraz filmie „Interstella 5555”.

Kinder Bueno (2011r.) Selah Sue – „This World”

Gdyby udało się przeprowadzić sondę na temat znajomości piosenkarki z Belgii, to większość udzielonych odpowiedzi dotyczyłaby reklamy popularnych słodyczy marki Kinder. Przede wszystkim za sprawą popularnośći filmów o wampirach (saga Zmierzch) oraz interesującego singla debiutującej wokalistki, Polacy polubili reklamę i podążając za hasłem reklamowym „pozwolili się uwieść”.

Nikon (2012r.) Radical Face – „Welcome Home”

Istnieją spoty reklamowe, które są na tyle kultowe, że ich ścieżka dźwiękowa kojarzy się bezpośrednio z marką. Doskonałym przykładem tej teorii jest na przykład kampania firmy Nikon i piosenka „Welcome Home”. To zadziwiające, że mimo upływu 7 lat ta produkcja wciąż jest żywa w mojej pamięci. Oby więcej tego typu reklam gościło na co dzień w otaczających nas mediach.


2 Komentarze

a.purgal · 27 maja, 2020 o 7:58 am

Wykorzystywanie popularnych kawałków to niezły chwyt reklamowy:)) foals uwielbiam ( żałuję że nie widziałam ich jeszcze na żywo)ale do kupienia Lecha nawet oni mnie nie przekonają 🙈

Prostota kluczem do sukcesu - Alt-J "Relaxer" - altermusic.pl · 29 listopada, 2019 o 1:50 pm

[…] się singli, jak np. “Left Hand Free”, o którym miałem okazję pisać w artykule o muzyce z reklam. Po dwóch w miarę podobnych do siebie materiałach nadszedł czas na coś nowego. I tak oto w […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *